Vi styrer bydel Nordre Aker sammen med SV og MDG

BU-lederen er Bente M. Larsen fra Arbeiderpartiet

Vi styrer sammen med SV og MDG

Bydelsutvalg (BU) i Nordre Aker

Innbyggerne i bydelene velger 15 representanter til et bydelsutvalg hvert fjerde år, samtidig med kommune- og fylkestingsvalget. Ved valget i 2019 fikk Arbeiderpartiet tre representanter. Sammen med MDG og SV har vi flertall i bydelsutvalget, og Bente M. Larsen er BU-leder.

Bydelsutvalget er bydelens øverste politiske ledelse og har ansvar for de desentraliserte kommunale oppgavene, slik som barnehager, helsestasjon, den kommunale delen av NAV osv. Bydelsutvalget vedtar budsjett og økonomiplan og fører tilsyn og kontroll med bydelsadministrasjonen og tjenestene som utføres der.

Årlig tildeler bystyret i Oslo bydelene et rammebudsjett. Bydelsutvalget kan gjøre sine prioriteringer når det gjelder innsatsen på de enkelte tjenesteområder, og er ansvarlig for at budsjettrammen holdes.

Bydelsutvalget nedsetter fagkomiteer som forbereder saker og innstiller overfor bydelsutvalget. Bydel Nordre Aker har følgende komiteer:

Miljø, plan og samferdselKultur og oppvekstHelse og sosial

Samarbeidsavtalen

Dette er samarbeidsavtalen mellom Nordre Aker Ap, Nordre Aker SV og Nordre Aker MDG:

Er du enig med Nordre Aker Arbeiderparti om Vi styrer bydel Nordre Aker sammen med SV og MDG?

Takk for din tilbakemelding!

Vil du vite hva mer vi kanskje er enig om?

Takk for din interesse!

Du vil nå motta nyhetsbrev fra oss :)

Takk for tilbakemeldingen. Vi kan ikke være enige om alt!

Kanskje er det andre saker du er enig med oss i?

Se andre politiske saker